• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/Yufkacılar esnaf odası
  • https://api.whatsapp.com/send?phone=05333428172
  • https://www.instagram.com/ankara_yufkacilar_odasi
Genel Sekreterler Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı

ANKESOB Toplantı Salonu'nda Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunması ile başlayan toplantının açılış konuşmasını yapan ANKESOB Başkan Vekili Hüseyin Ar, "Olağan Genel Kurul sürecine girdik. Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarının genel kurul toplantıları Kanun gereğince dört yılda bir yapılmaktadır. Bu doğrultuda seçimli olağan genel kurul toplantıları 2018 yılı ilk üç ay içerisinde gerçekleştirecektir. Genel Sekreterlerimiz odalarının kurumsal kimliğini ve kültürünü korumak zorunda. Özellikle, Genel Kurul hazırlıklarında yapılacak ilgili usul ve esaslara, yazışmalara çok dikkat  edilmeli. Olağan Genel Kurullarımızı sorunsuz bir şekilde tamamlamamız için tüm gayreti göstermeliyiz. Bu vesile ile, gerçekleştirilecek olağan genel kurul toplantılarımızın ve seçim sonuçlarının camiamıza hayırlı olmasını temenni ediyorum.  Oda Genel Sekreterleri 2017/II. Dönem Eğitim ve Değerlendirme Toplantımıza katılımlarınızdan dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyor, bugünkü toplantımızın ve devamındaki süreçlerin başarılı, verimli ve üretken geçmesini diliyorum." ifadelerini kullandı.   

ANKESOB Genel Sekreteri Nurettin Erol da genel sekreterlere hitaben bir sunum gerçekleştirdi. Erol toplantının amacını; Genel Sekreterleri görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında bilgilendirme, karşılıklı görüş alışverişi içerisinde bulunma, mevcut bilgileri tekrarlama ve eksikliklerin tamamlanması olarak açıkladı. 

"GENEL SEKRETERLER İLETİŞİME AÇIK OLMALI"
Kurumsallaşma olgusunun iyi yönetim, planlama ve denetimle doğru orantılı olduğunu belirten Genel Sekreter Erol, "Odalarda gerçekleştirilen iş akışı, yazışmalar mutlaka devamlılık esasına uygun şekilde yürütülmelidir. Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarının işlemlerini, mevzuat, ana sözleşme ve yönetim kurulu kararları doğrultusunda yürütmekle görevli Genel Sekreterlerimiz, odalarımızın faaliyetlerinin ahenk içinde sürdürülmesi için üst kuruluşlar ile etkili bir iletişim içerisinde olmalı, yaşanan sorunlar ve  çözümü  noktasında işbirliğine açık, ciddi bir ortak çabanın ve istemin içerisinde olmalı." şeklinde konuştu. 
Sunumunun devamında Genel Sekreter Erol,  2018 Ocak-Şubat ve Mart aylarında yapılacak odaların seçimli olağan genel kurul toplantılarının sürecine, usul esaslarına ilişkin yapılacak işlemler hakkında detaylı şekilde bilgilendirme yaptı.

ANKESOB Eğitim, Proje ve Ar Ge Müdürü Erdoğan Özen de Çıraklık ve Mesleki Teknik Eğitimde Yaşanan Gelişmelere ilişkin oda genel sekreterlerine bir sunum gerçekleştirdi.

Girişimcilik kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması hedefiyle ANKESOB olarak Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerine büyük önem verdiklerini vurgulayan Özen, "'Esnaflık Fırsatı Girişimcilikte' programı çerçevesinde; odalarımızın yaşatılması, yeni esnaf ve sanatkarlarımızın bilinçli olarak yetiştirilmesi amacıyla 2016 yılında KOSGEB işbirliği ile başlattığımız ve 2017 yılında da devam ettiğimiz Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi programlarından 24 grupta 720 girişimci adayı faydalandı." dedi.

Çıraklık Eğitimi hakkında bilgi veren Özen, "ANKESOB olarak girişim ve çabamızla Çıraklık Eğitimi zorunlu hale geldi. 09.12.2016 tarihli ve 29913 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren kanunla; çıraklık eğitimi zorunlu eğitim kapsamına alınmış,  buna ilişkin görev hizmetler Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü bünyesinde yürütülmeye başlanmıştır. Çıraklık ve kalfalık eğitim süreleri birleştirilerek toplam eğitim süresi 4 yıl olarak belirlenmiş oldu. Türkiye genelinde çırak öğrenci sayısı 80 binlerden 130 binlere çıktı." diye konuştu.

Özen, "ANKESOB Başkan Vekilimiz Hüseyin Ar ve Genel Sekreterimiz Nurettin Erol ile birlikte Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından,  Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği’nin 17. maddesi gereği yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşu olmak isteyen kuruluşlara yönelik olarak düzenlenen 24. Grup Seminere katıldık. İnşallah  ANKESOB olarak önümüzdeki süreçte yapılacak değerlendirmelerin ardından Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşu olarak esnaf ve sanatkarlarımıza belge vereceğiz." ifadelerini kullandı.

"TEMEL ŞART MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM"
Çıraklık Sözleşmesi, Denklik Yönergesi, Kalfalık ve Ustalık Başvuruları hakkında da ayrıntılı bilgi paylaşımında bulunan Özen sunumunun devamında şunları kaydetti:  "Yeni teknolojilerle sektörlerini dönüştürebilen ülkeler, bu yeni dünyada rekabet güçlerini kaybetmeden devam edebileceklerdir. Günün teknolojine uygun, gelişmeleri içine alan, 21. yüzyıl bilgi ve becerilerini kazandıran bir mesleki teknik eğitim insanlarımıza uygulanmalıdır. Bir ülkede gelişimin sağlanması için gerekli olan temel şart; mesleki teknik eğitimdir. Teknolojik dönüşüm, günümüzün ana konusudur. Teknolojik dönüşümün etki etmediği konu bulmak artık  imkansız hale geldi. 21. yüzyıl, 20. yüzyıldan çok farklı. Yeni teknolojiler sadece üretim ve Ar-Ge yöntemlerini değiştirmiyor. İş modellerinden, işveren davranışlarına, binalarda ticaretin yapılma biçimine kadar hayatımızın her alanını derinden etkiliyor ve etkilemeye devam edecek. Yeniye uyum sağlayamayanlar ortadan kayboluyor ya da şekil değiştiriyor. 21. yüzyıl öğrenme becerilerini mutlaka gençlerimize öğretmek zorundayız. Başka çaremiz yok. 21. yüzyılın değerlerine uygun olarak kendimizi geliştirmek, sürekli ilerlemek zorundayız. Yaptığımız işe farkındalık katmak zorundayız. Farklı iş olursa da yapmak zorundayız.

Dolayısı ile yeni mesai arkadaşlarımız iş piyasalarında yerlerini almaya başladı. Bunlar; metal yakalılar, robotlar. Robotlar dünyanın dört bir yanında 375 milyon işçinin meslek kategorilerinin değişmesine veya yeni beceriler edinmesine yol açacak. Bu rakam dünya işgücü piyasasının yüzde 14'üne denk geliyor. Robotların 2030 yılına kadar dünya genelinde 400-800 milyon kişiyi işsiz bırakacağı öngörülüyor. Robotların işgücü piyasasına dahil olmasıyla birlikte her beş çalışandan biri etkilenecek. Devletlerin farklı iş alanlarındaki eğitimlere büyük yatırımlar yapması gerekiyor."

KOSGEB Siteler Müdürü Dr. Mehmet Görkem Gürbüz ise KOSGEB tarafından verilen hizmetler ve destekler hakkında bilgi paylaşımında bulundu.

"İŞ FİKRİ  VE İŞ PLANINI CİDDİYE ALIN"    
KOSGEB tarafından verilen hizmetlerden ve desteklerden faydalanmak için online olarak başvuru yapılabileceğini ifade eden Gürbüz, kendi işini kurmak isteyen girişimcilerin heyecan verici, uygulanabilir iş fikirlerini desteklediklerini belirtti. Gürbüz, "Girişimcilik kavramı çok önemli. İş planı, iş fikri belirlerken mutlaka pazar araştırmasını iyi yapmak gerekiyor. İhtiyaç var mı çok iyi tespit edilmeli. Açılan iş yerlerinin üç yıl devamlılığının olması zorunluluğu var. İşletmenin üç yıl içerisinde kapatılması halinde KOSGEB verilen parayı faiziyle alıyor. Hem girişimcinin hem ülkemizin ekonomik anlamda zarar görmemesi için iş fikri üzerinde çok ciddi çalışma yapılmalı." diye konuştu.

Gerçekleştirilen sunumların ardından toplantının son bölümünde oda genel sekreterleri de görüş, soru ve önerilerini dile getirdi. Karşılıklı soru-cevap şeklinde odaların genel kurulları ve KOSGEB destekleri ile ilgili paylaşımlarda bulunuldu. 
ANKESOB Başkan Vekili Muhittin Köksal da toplantının kapanış konuşmasında yapılacak olağan genel kurulların hayırlara vesile olmasını dileyerek, "Değerli sunumlarından dolayı KOSGEB Siteler Müdürü Dr. Mehmet Görkem Gürbüz'e, ANKESOB Genel Sekreterimiz Nurettin Erol ile Eğitim Proje ve Ar- Müdürümüz Erdoğan Özen'e ve katılım ve etkileşimli katkılarından dolayı da tüm Genel Sekreterlerimize teşekkür ederim." sözleriyle toplantıyı sonlandırdı.

  
714 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Üyelik Girişi
Hava Durumu
Saat